Disiplinler arası yaratıcı okuma projesi olan “Alternatif Sonlar” adlı eTwinnig projemiz, Proje Kurucu Üyesi Sınıf Öğretmenimiz Özlem Sever ve Ülkü Güneş’in rehberliğinde 3. sınıf öğrencilerimizin katılımıyla uygulanıyor.
Ünlü yazar Frank Tashlin’in ” Ayı Olmayan Ayı” kitabı üzerine disiplinler arası bir yaratıcı okuma projesi olan eTwinning projemiz, Türkiye’nin farklı illerinden on okulun katılımıyla gerçekleşiyor.
Soran, sorgulan öğrenciler için
Yaratıcılıklarını kullanarak kendini ifade edebilen, sürekli düşünen, soran, sorgulayan öğrenciler yetiştirme hedefimizle örtüşen disiplinler arası bağlantı kurarak öğrenci katılımına odaklanan eTwinning üzerinden hazırlanan projemizin amacı, Web2.0 araçlarının etkin kullanımını sağlayarak öğrencilerimize eleştirel ve yaratıcı düşünmeyi öğretmek, öğrencilerimizin problem çözme ve iletişim becerilerini geliştirmek, düşünce ve duygularını, tasarımlarını en doğru ve etkili şekilde ifade etme becerisi kazanmalarına yardımcı olarak üretken olmalarını ve kurgu yeteneği kazanmalarını sağlamaktır.
Her hafta yeni bir bilgi ve beceri kazanıyorlar
Ocak ayında onaylanan projemizde öğrencilerimiz her hafta öğretmenleriyle çevrim içi buluşarak yeni bilgi ve beceriler kazanıyor. Çalışmalar kapsamında ilk hafta projemizi tanıtan logo ve poster çalışmaları yapıldı. Ortak okullarımızla şehirlerimizi tanıtmak amacıyla kahoot uygulaması üzerinden sorular oluşturuldu. Öğrencilerimizin sıkça kullanacağı voki web 2.0 aracının sunumu yapıldı. Çevre kirliliği ile ilgili WordArt web 2.0 aracı ile kelime bulutu çalışmalarını gerçekleştirildi. Öğrenci anket formu düzenlendi. Çevre kirliliğine neden olan materyaller eTwinning sayfasına girerek answergarden etkinliği ile belirlendi.
Öğrencilerimizin işbirliğine dayalı öğrenme ve yaratıcı düşünme gücü gelişiyor
Proje kapsamında belirli aralıklarla ortak okullar ile webinar öğretmen toplantıları gerçekleştirildi. Öğrencilerimizden ayı karakterleri oluşturmaları ve ayı karakterinin neler yaşayacağını tahmin etmeleri istendi. Bu tahminlerden oluşan anket çalışması proje ortağı diğer okulların oylamasına sunuldu. Öğrencilerimiz de proje ortağı diğer okulların hazırladığı anket çalışmasına katıldı. Öğrencilerimizin hazırladıkları karakterler arasında en beğenilen 3-B sınıfı öğrencimiz Birce Doğan’ın hazırladığı “Balım” karakteri oldu. Öğretmenlerimizin çevre kirliliği ile ilgili wordwall web 2.0 aracı ile hazırladıkları oyunda öğrencilerimiz, gördükleri resimlerin hangi çevre sorununa neden olduğunu eşleştirme kartlarını kullanarak buldular.
Küçük muhabirler manşet atıyor
Proje katılımcı öğrencilerimizle “Haber manşeti nasıl yapılır? Haber içeriği nasıl hazırlanır?” konuları üzerinde duruldu. “Halıdere ve Ereğli’de Mahalleye İnen Ayılar Korkuttu!” , “ Aç Kalan Ayılar Şehre İndi” , “Ayılar Erzurum Merkeze Kadar İndi”, “ Arıbahçe’de Ayı Saldırısı” haber başlıklarını ve afişlerini canva web 2.0 aracı ile hazırlamaları ve haber başlıklarına göre haber içeriği oluşturmaları istendi.
“Alternatif Son”un büyük buluşması
14 Mart Pazar günü projede yer alan tüm öğretmenler ve öğrencileri ile webinar toplantısı gerçekleştirildi. Öğrenci ve öğretmen toplam 96 kişinin buluştuğu webinarda öğrencilerimiz kendilerini, okullarını, sınıflarını tanıttılar ve proje hakkındaki görüşlerini paylaştılar.
Farklı ülkelerde, farklı şartlarda yaşamak zorunda olsaydınız?
Öğrencilerimizden bugünkü yaşadıkları ortamı ve yaşam alanlarını düşünmeleri istendi. “Bugün yaşadığınız ortamdan çok daha farklı bir ülkelerde çok farklı şartlarda Madagaskar ve Dubai’de yaşamak zorunda olsaydınız neler değişirdi?” sorusu yöneltildi. Bu iki ülkeyi öncelikle araştırmaları ve yaratıcı düşüncelerini kullanarak kısa bir hikaye şeklinde bir günlük yaşantılarını yazmaları istendi.
Öğrencilerimiz her hafta farklı bir konu başlığında çalışmalarına ve üretimlerine devam edecekler.
eTwinning Projesi Katılımcı Öğrencileri:
Elif Şenpınar (3-A), Ece Alaşehirli (3-A), Damla Aydın (3-B), Birce Doğan (3-B), Ali Ege Bozkurt (3-C), Batuhan Bozkurt (3-C), Bade Kıran (3-D), Melisa Erpınar (3-D), Zeynep Naz Üşenti (3-E), Çınar Deniz Eryılmaz (3-E), Çınar Deniz Eryılmaz (3-E), Ada Kabakçı (3-F), Su Mira (3-F)