GLeX Nedir?
Global Leaders Excellence Program (GLeX) ile öğrenciler, dünya çapında rekabete hazır liderler olarak yetişiyor. Bu program, geleneksel öğrenimin ötesine geçerek öğrencilere geniş bir vizyon kazandırmak amacıyla tasarlanmıştır.
Her bir kulüpte, öğrenciler, yapay zekâdan sürdürülebilirlik hedeflerine, finansal okuryazarlıktan yaratıcı yazmaya kadar çeşitli alanlarda derinlemesine bilgi edinirken, aynı zamanda global rekabette başarılı olmak için gerekli becerileri geliştiriyorlar.
Akademisyenler ve bilim insanlarıyla özel buluşmalar, öğrencilere ilham verici mentorluk ve gerçek dünya deneyimleri sunarak, onları geleceğin zorluklarına karşı donanımlı hale getirir. GLEX, öğrencilerin kendilerini keşfetmelerine, potansiyellerini maksimize etmelerine ve global sahnede liderlik yapmalarına olanak tanıyan dinamik bir platformdur. Bu program, velilere ve öğrencilere, gençlerin sadece akademik başarılara değil, aynı zamanda gerçek dünya sorunlarına yenilikçi çözümler bulabilecek, etik ve sorumluluk sahibi bireyler olarak yetişmelerine yönelik bir fırsat sunar.
İlkokul Kulüpleri (6-9 Yaş Grubu)
1. Creative Storytellers (Yaratıcı Hikâyeciler)
Bu kulüp, genç zihinlerin hayal gücünü ve yaratıcılığını besleyerek onlara kendi benzersiz hikayelerini oluşturma sürecinde rehberlik etmek için tasarlanmıştır. Beyin fırtınası fikirlerinden karakter geliştirme ve hikayelendirme süreçlerine kadar, öğrenciler hikaye anlatma sanatını eğlenceli ve interaktif bir ortamda öğrenirler. çocuk edebiyatı ve yaratıcı yazarlık konusunda uzman eğitmenler, her öğrencinin hikaye anlatma potansiyelini ortaya çıkarmasını teşvik ederek bu yolculuğa liderlik etmektedir.
2. Math Magicians: Fun with Numbers (Matematik Sihirbazları: Sayılarla Eğlence)
Matematik Sihirbazları kulübünde öğrenciler sayıların büyülü dünyasına girerler. Bu kulüp, matematiği çocuklar için eğlenceli ve ilgi çekici hôle getirmek amacıyla tasarlanmıştır. Öğrenciler; bulmacalar, oyunlar ve interaktif görevler aracılığıyla, temel aritmetik, geometri ve mantığı keşfederler. Bu kulüpte, öğrenmeyi keyifli hâle getirme becerisine sahip, deneyimli matematik öğretmenleri, öğrencilerin matematiğin eğlenceli yanını keşfetmeleri için rehberlik etmektedir.
3. Eco-Warriors (Çevre Kahramanları)
Çevre Kahramanları, genç öğrencileri gezegenimizin ve ekolojinin kahramanları olarak yetiştirmek için tasarlanmıştır. Bu kulüp; geri dönüşüm, biyolojik çeşitlilik ve sürdürülebilir yaşam uygulamaları gibi konuları kapsamaktadır. Bu kulüp, öğrencilerin, uygulamalı projeler ve interaktif öğrenme yoluyla çevrenin korunmasında üstlenmeleri gereken rolleri anlamalarını sağlamaktadır. Bu kulüpte, çevre bilimi eğitmenleri geleceğin çevre kahramanlarına rehberlik etmektedir.
Ortaokul Kulüpleri (10-14 Yaş Grubu)
1. Tech Wizards: Introduction to Al Coding (Al Kodlamasına Giriş)
Bu kulüp, ortaokul öğrencilerini kodlamanın büyüleyici dünyası ile tanıştırmak için tasarlanmıştır. Öğrenciler, temel programlama kavramlarından başlayarak, basit uygulamalar ve oyunlar oluşturmayı öğrenecek ve bilgisayar bilimi alanında uzman, genç öğrencilere kodlama öğretme deneyimine sahip eğitmenler, öğrencilere eğlenceli bir öğrenme deneyimi sağlayacaktır.
2. Digital Artists: Exploring Graphic Design (Dijital Sanatçılar: Grafik Tasarımı Keşfediyoruz)
Bu kulüp öğrencilerin sahip oldukları yaratıcılığı dijital olarak ifade etmelerini sağlamak üzere tasarlanmıştır. Bu kulüpte, öğrenciler, temel grafik tasarım ilkelerini, grafik tasarım araçlarını ve grafik tasarım yazılımlarını öğrenecek ve sanatsal becerilerini sergileyecekleri projeler üzerinde çalışacaklardır. Bu kulüpte, eğitim deneyimi olan profesyonel grafik tasarımcılar öğrencilere rehberlik edecek ve onlara ilham kaynağı olacaklardır.
3. World Cultures: A Global Journey (Dünya Kültürleri: Küresel Bir Yolculuk)
Bu kulüpte öğrenciler, çeşitli ülkelerin geleneklerini, dillerini ve tarihlerini öğrenerek dünyanın farklı kültürlerini keşfedeceklerdir. Bu kulüp, öğrencilerin küresel çeşitliliğe yönelik bir anlayış, farkındalık ve hoşgörü geliştirmelerini sağlamayı amaçlamaktadır. Bu kulüpte öğrencilere, kültürel çalışmalar ve antropoloji alanlarında deneyim sahibi eğitimciler rehberlik edeceklerdir.
Lise Kulüpleri (15-18 Yaş Grubu)
1. Next Generation AI (Gelecek Nesil Yapay Zeka)
Gelecek Nesil Yapay Zeka kulüp seansımızda, öğrencilere yapay zekanın temel kavramlarını ve gelişimini tanıtır. Makine öğrenimi ve derin öğrenme gibi çekirdek teknolojiler üzerine yoğunlaşarak, öğrencilere yapay zekanın nasıl çalıştığını ve gerçek dünyada nasıl uygulandığını gösterir. Kulübümüz, aynı zamanda etik ve toplumsal etkileri ele alarak, öğrencileri yapay zekanın gelecekteki evrimi hakkında bilgilendirir ve bu alandaki kariyer fırsatlarını keşfetmelerine yardımcı olur.
- Time Management & Strategy Planning (Zaman Yönetimi & Stratejik Planlama)
Günümüzde öğrencilerin en büyük problemleri sorulduğunda zaman yönetimi ve odak kaybı olduğu gözlemlenmektedir. Bu neden ile Zaman Yönetimi ve Stratejik Planlama kulüp seansımızda, öğrencilere zamanlarını daha etkili kullanma ve stratejik hedefler belirleme becerileri kazandırır. Önceliklendirme, verimlilik ve etkili planlama konularında derinlemesine bilgi sağlar. Kulüp seansımızda, stres yönetimi ve kişisel/profesyonel yaşam arasındaki dengeyi sağlama teknikler iüzerinde de durarak öğrencilere uzun
- Financial Literacy and Economics (Finansal Okuryazarlık ve Ekonomi)
Finansal Okuryazarlık ve Ekonomi kulüp seansımızda, öğrencilere finansal bilgi ve becerileri kazandırmayı hedefler. Kişisel finans yönetimi, yatırım, kredi ve borç yönetimi gibi konulara derinlemesine dalarken, ekonomi ve piyasa dinamiklerinin temellerini de öğretir. Kulüp seansımız, öğrencileri gelecekteki finansal kararlarına hazırlamak için mali planlama ve ekonomik analiz becerileri ile donatır.
- Tech Wizards: Introduction to Al Coding (Al Kodlamasına Giriş)
Bu kulüp, lise öğrencilerinin yapay zekâ ve sanal gerçeklik gibi konseptleri keşfetmelerini sağlayarak, öğrencilerin en son teknolojik yenilikler hakkında bilgi sahibi olmalarını mümkün kılmaktadır. Öğrenciler, proje tabanlı öğrenme sayesinde ve teknoloji endüstrisinde profesyonel olan eğitmenlerin rehberliğinde, teknoloji projeleri üzerinde çalışacaklardır.
- Digital Age Literacy (Dijital Çağ Okuryazarlığı)
Dijital Çağ Okuryazarlığı kulüp seansımızda, öğrencilere dijital dünyada bilgiye nasıl erişileceğini, değerlendirileceğini ve kullanılacağını öğretir. Dijital güvenlik, mahremiyet ve etik konularını kapsayarak, dijital platformlarda sorumlu bir şekilde nasıl hareket edileceği üzerinde durur. Kulüp seansımız, ayrıca dijital içerik üretimi ve veri analizi becerilerini geliştirmeye yöneliktir, böylece öğrenciler dijital dönüşümde etkin rol alabilirler.
- How To Do Research (Nasıl Araştırma Yapılır)
Nasıl araştırma yapılır isimli kulüp oturumlarımızda öğrencilere bir araştırma fikri nasıl geliştirilir, neleri hedeflemelidir ve yöntemleri ne olmalıdır gibi bilimsel araştırma süreçleri ve bilimsel okuryazarlık tanıtılmaktadır. Öğrencilerin bilimsel araştırma sürecini doğru işletebilmesi için bilimsel süreç becerileri, analitik ve eleştirel düşünme becerileri, iletişim ve Yaratıcı Düşünme Becerileri gibi pek çok becerinin geliştirilmesini sağlayan içeriklere yer verilmiştir.