TÜBİTAK tarafından düzenlenen “Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması”na 8. sınıf öğrencilerimizden Onur Mert Akıncı ve Beril Civelek, Matematik Öğretmenimiz Hasibe Samancı danışmanlığında Değerler Eğitimi alanında ‘’Yanımda mısın? Karşımda mısın?’’ adlı projeyle katılacak.
Sözel ve duygusal şiddetin ortaokul öğrencileri arasında tanınması; öğrencilerde farkındalık yaratarak baş etme stratejilerinin artırılması, arkadaşlık, empati, farklılıklara saygı ve sorumluluk alma değerlerini geliştirmesi amacıyla gerçekleştirilen projenin programını oluştururken öğrencilerimiz, 7. ve 8. sınıflar Rehberlik Öğretmeni Cansu Baran’ın desteğini de aldılar.
Proje ile öğrencilerimiz, ortaokul öğrencilerinin duygusal ve sözel şiddet türlerini tanımasında ve etkilerini anlamasında akran öğrenmesinin, forum yoluyla farkındalık artırmasına etkisini araştırdılar. Forum öncesi okulda uygulanan anket sonuçları ile öğrencilerin sözel ve duygusal şiddet algıları değerlendirip sık yaşanan duygusal şiddet türleri ile ilgili skeçler yazdılar.
Sözel ve duygusal şiddetin tanımlandığı, maruz kalındığında neler yapılması gerektiği ve maruz kalan kadar uygulayanın da destek alması gerektiğinin vurgulandığı forumda duygusal ve sözel şiddet türleri başlıklar halinde incelendi. 6. sınıf öğrencilerimizin izleyici olarak yer aldığı etkinlikte öğrencilerimiz, inceledikleri akran zorbalığına ilişkin tüm başlıkları da skeçler halinde sahneleyerek anlatımlarını pekiştirdiler. Okul yaşamında belki de birçok öğrencinin yaşadığı ancak sessiz kalarak paylaşmadıkları duyguları sahneye taşıyarak farkındalık gelişimine önemli bir katkıda bulundular.
Karşılıklı anlayış ve saygının önemini hatırlatan öğrencilerimiz, sevgi ve sıkı arkadaşlık bağlarıyla örülmüş bir eğitim ortamının değerine işaret ederek okul ortamında yaşanması olası bu tür olumsuzlukları en aza indirmek için forum sonunda “Dur, Düşün ve Sorumluluk Al” sloganını katılımcı öğrencilerle birlikte yüksek sesle tekrar ettiler.