Takımdaşlık – İş Yerinde Takım Olabilmek | MEV Koleji Özel Güzelbahçe Okulları - Eğitimin Geleceği, Geleceğin Eğitimi

29 Ocak 2018
Haberler
Takımdaşlık – İş Yerinde Takım Olabilmek

Takımdaşlık – İş Yerinde Takım Olabilmek

Yarı yıl tatilinin ilk günlerinde öğretmenlerimiz Okul Müdürü Tülay Yazgan’ın “Takımdaşlık – İş Yerinde Takım Olabilmek” konulu seminerine katıldılar.

Okulun eğitsel, yönetsel ve örgütsel amaçlarına ulaşmasını kolaylaştıracak yaklaşımların başında gelen  öğretmen ve idarecilerin takım çalışması becerilerinin geliştirilmesi konusunu ele alan Tülay Yazgan, seminerin adına uygun bir şekilde fen lisesi öğrencileri Ekin Karya Köse, Altan Şengül, Hazar Şahin, Burcu Sarıtaş ve Ege Can Meriç ile semineri mükemmel bir takım çalışmasıyla sundu.

Yazgan, takım çalışmasını dar anlamda belli sayıda iş görenin, belirli amaçlarla ve belirli sürelerle bir araya gelip örgüt amaçlarının gerçekleştirilmesi sorunların çözülmesi, örgütte yenileşme ve değişme çabalarının örgütlenmesi, yürütülmesine yönelik olarak, yaptıkları eylemler, etkinlikler bütünü olarak tanımlanabileceğini,  diğer bir deyişle takım bir grup insanın becerilerini, yeteneklerini, bilgilerini paylaşıma açarak, birleştirerek örgütsel düzeyde kalite ve verimliliği artırma yönünde harekete geçirilmesi olarak da görülebileceğini belirtti.

Takım çalışmasına olan gereksinimi ve takım kurmanın gerekçelerini; eğitimde (okulda) değişimi başlatma, eğitimdeki değişmelere karşı direnci kırma, sorunlara yeni ve yaratıcı çözümler bulma, okuldaki çalışma ilişkilerini geliştirme, eğitsel, yönetsel ve örgütsel amaçlara dönük sonuçlar elde etme, okulu yenileştirme ve geliştirme, çalışanlar için işi daha anlamlı hâle getirme, katılımcı ve paylaşımcı bir kurumsal kültür oluşturma, kurumsal yaratıcılığı ön plâna çıkarma, verimliliği kurumsallaştırma ve kaliteli eğitim – öğretim hizmeti sunma noktalarında değerlendirmenin olası olduğunu örneklerle anlattı.

Konuyu aktarırken, takımdaşlık grup etkinlikleri, takım olarak hikaye yazma, takım olarak verilen parçadan bütün oluşturarak senaryo yazma, öğrencilerin takım liderliği yaptığı grup etkinliklerinde vücut dili, iletişim becerisi kullanma ve sunumlar ile destekleyen Yazgan, sunumu tam bir takım ruhu ile sunma konusunda kendisine destek olan öğrencilerine teşekkür etti.

 

 

 

 



Etiketler