Milli Eğitim Bakanlığının başlattığı öğretmenlerin eğitim politikaları hakkında farkındalıklarını artırılarak yeni eğitim politikalarına yaratıcılık ve deneyimleri ile katkıda bulunmalarını amaçlayan çalışma rehberlik öğretmenlerimiz tarafından uygulandı.
Özel eğitim konularında çalışmalar (BEP, hiperaktif öğrencileri, özel eğitim gereksinimi olan birey vs. ) okul içindeki kaynaştırma/bütünleştirme eğitimi politikasının gözden geçirilmesi, bütünleştirme ve kaynaştırma eğitim yapılacak öğrencilerle ilgili değerlendirmelerin yapılması eğitim öğertim yılı süresince çocuklara yönelik yapılacak rehberlik çalışmalarının değerlendirilmesi, özel yetenekli öğrenicilerin BİLSEM tanılama ve yerleştirme süreçlerine ilişkin bilgilendirmeler paylaşıldı.
Rehberlik öğretmenlerimizden Zeynep Yersel ilkokul öğretmenlerimize; Cansu Baran ise lise ve ortaokul öğretmenlerimize bu bilgilendirmelerin yanı sıra öğretmenliğin liderlik olduğu ve liderlerin de yeniliklere, değişime ilham verdiği paylaştı. Öğretmenler umut dolu çocuk dünyasının hem kahramanı hem kaptanıdır. Bu nedenle günümüz eğitim sisteminin değişimine de ilham verecek olanlar öğretmenlerdir. Öğretmenlerin bir orkestra şefi gibi farklı enstrümanlar çalan müzisyenlerle harmoni yaratmaya benzediğini söyleyen Cansu Baran öğretmenlerin yaratıcılık ve deneyimlerini paylaştıkları grup çalışmasını yönlendirdi. Formlarda yer alan sorularla öğretmenler Bakanlığın Türkiye’de eğitim öğretim kalitesini artırmak için neler yapılabileceğine dair çözüm önerilerini sundular.
Rehberlik öğretmenimiz Mürüde Gelici ise yeni eğitim öğretim yılına daha heyecanlı, mutlu ve enerjik başlamak için öğretmenlerimize motivasyon semineri öğretmenlerimize verdi.