Sosyal Bilgiler Zümremizin Portekiz, İspanya, Gürcistan, İsveç ve Türkiye’den farklı okulların ortaklığı ile yürüttüğü eTwinning “Small Changes Big Results” ( Küçük Değişiklikler Büyük Sonuçlar!) adlı proje çalışmaları 7. sınıflardan gönüllü öğrencilerimiz ile başladı.
Bu proje, Covid-19 pandemisi nedeniyle evden çıkamayan gençlerin yaşadığı sorunlarla başa çıkmalarına ve sosyal ve duygusal becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmayı amaçlıyor. Bu kapsamda öğrencilerimiz pandemiyi duygusal, fiziksel ve sosyal refah gibi farklı yönlerden ele alarak tartışacaklar. Konuyla ilgili bilgilerini derinleştirerek fikir alışverişinde bulunacaklar. Bu sorunun neden olduğu olumsuzlukları duygular, yeme bozuklukları, aile, arkadaşlar, akranlar içinde izolasyon, stres, medya bağımlılığı vb. başlıklar altında ele alıp tanımlayacaklar.
Gelişimlerinde sosyalleşmenin önemini sorgulayarak durumu eleştirel olarak yansıtacak ve kendi kendine yardım biçimleri hakkında yaratıcı fikirler geliştirmeyi deneyecekler. Bunu yapabilmek için de forumlara katılacak, görüşlerini paylaşacak, ulusal ve uluslararası gruplarda multimedya çalışmaları gerçekleştirrerek işbirliği içinde çalışacaklar.
The project work called eTwinning, which is carried out by the Social Studies Department in partnership with different schools from Portugal, Spain, Georgia, Sweden and Turkey, started with our 7th grade students who volunteered.The Covid-19 pandemic forced confinement and made many physical contacts impossible, which led to some emotional instability of many individuals, especially teenagers. This project aims to help teens deal with their problems and develop their social and emotional skills. Students will discuss different aspects related to the pandemic and its consequences, deepening their knowledge of the issue (emotional, physical and social well-being) and identifying different aspects of the problem (negative feelings,eating disorders, isolation within the family, stress, media addiction). They will question and reflect critically on the importance of socialization in their development and think creatively about forms of self-help.