Anadolu Lisesi 10. sınıf öğrencilerimiz alan seçimi aşamasında. Alan ağırlıklı ders seçiminin önemi, öğrencilerimizin üniversite seçimi ve dolayısıyla sonrasında yol alacakları kariyerlerinin ilk basamağı olmasından kaynaklanıyor.
Öğrencilerimiz ve velilerimiz, meslek seçimi ve kariyer hedeflerini belirlemede önemli bir basamak olan alan ağırlıklı ders seçimi öncesinde Müdür Yardımcımız Nabi İnanır ve Rehber Öğretmenimiz Nesli Erdoğan tarafından bilgilendirildi.
Aralık ayı içinde her şube için ayrı ayrı planlanan çevrim içi derslerde alan ağırlıklı ders seçimi bilgilendirmelerinde bulunan İnanır, hedef belirlemenin, kişinin kendisini objektif olarak değerlendirmesinin önemine değindi. Bunu yaparken sizi iyi tanıyan kişilerin söylediklerine kulak verebilirsiniz. Ancak öncelikli olan sizin hayalleriniz ve yatkınlıklarınızdır.” dedi.
Velilerimizle de 27 Aralık Cumartesi günü çevrim içi olarak buluşulan seminerde alan ağırlıklı ders seçiminin çocuklarımızın hayatları boyunca yapacakları meslek seçiminin ilk ve en önemli basamağı olduğunun altını çizen İnanır, kişinin kendini doğru değerlendirmesi, seçiminin ilgileri ve yetenekleri ile doğru orantılı olmasının ömür boyu zevkle yapacağı mesleğin de temelini oluşturduğunu belirtti. Bu süreçte ailenin de önemli bir payı olduğuna değindi. “Ben kimim ve nasıl bir iş yaparsam mutlu olurum?” sorusunun realist bir yaklaşımla değerlendirilmesinin çok önemli olduğunu anlattı. “Bu noktada pek çok değişken devreye giriyor. Çocuklarınızın yatkınlıkları, hayalleri, ideal ve hevesleri, kişiliği ve karakteri çok belirleyici oluyor.” dedi.
Öğrencilerimizin 9. sınıftayken tüm derslerden aldıkları notları baz alarak hazırlanan akademik başarı puanlarının da FM, TM, TS ve Dil puanı türünden sunulduğu, öğrencilerimizin gelecekleri ile ilgili önemli kararı doğru veriler eşliğinde değerlendirme yapmalarının sağlandığı aktarıldı.
Okulumuz Rehberlik Servisinin de bireyi kendine tanıtacak test ve test dışı teknikleri kullanarak alan seçimi sürecinde öğrencilerimizin doğru karar vermesini sağlayacak önemli girdiler sunduğu anlatıldı. Anadolu Lisesi Rehberlik Öğretmeni Nesli Erdoğan, 10. sınıf öğrencilerimize yönelik olarak “Mesleki Değer Kartları” uygulaması ile “Holland Mesleki Tercih Envanteri” uygulamasının yapılarak sonuçların çevrim içi derslerde öğrencilerle paylaşıldığını anlattı.
Öğrencilerimiz 11. sınıftayken de okumak istedikleri bölümleri daha yakından tanımak için üniversite ziyaretleri gerçekleştirildiği, mesleki gölge etkinlikleriyle de öğrencilerimizin seçmeyi düşündüğü mesleği yapan yetişkinlerin yanında mesai yaptığı, mesleğin getirdiği avantajları ve dezavantajları daha yakından gözlemleme olanağı yakaladığı aktarıldı. O-Net online gibi programlarla dünya ölçeğinde hangi mesleklerin daha ön planda olduğu ve mesleğin getirilerinin neler olduğuna ilişkin ayrıntılı bilgilere ulaşılabileceği de paylaşıldı.