Yabancı dil öğretiminde çocuğuna verdiği motivasyon desteğiyle sürecin önemli bir paydaşı olan ilkokul ve ortaokul velilerimize 7 Ekim 2021 tarihinde “Çocuğum İngilizce Öğrenirken…” konulu çevrim içi seminer düzenlendi. Ege Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu Bölüm Başkan Yardımcısı, Cambridge University Press ve Assessment Öğretmen Eğitmeni Sinem Atamsoy Koşar tarafından verilen seminerde anne babalara, İngilizce öğreniminde çocuklarına hangi yöntemleri kullanarak ve nasıl bir tutum geliştirerek yardımcı olabileceklerine ilişkin önemli ipuçları paylaşıldı.
Yabancı dil edinmenin eğitim sürecinde ve sonrasında gençlerin hayatına önemli ve olumlu katkı yaptığını kendi öğrencilerinin deneyimlerinden örnekler vererek anlatan Koşar, yabancı dil öğreniminde veliye düşen ödevler konusunda ise şunları söyledi: “Öncelikle model olmalı, öğrendiklerini sizinle paylaşması için çocuklarınızı yüreklendirin. Her çocuğun öğrenme süreci farklı işler. Bu nedenle asla yaşıtlarıyla kıyaslama yapmayın. Uluslararası bir sistem olan Cambridge programı farklı öğrenme özelliklerine sahip her öğrenciye hitap ederek çocuklarımıza bu konuda bir ayrıcalık sunuyor. Çocuğunuzun çabasını her zaman takdir edin. İkinci bir dil öğrenmenin beceri olduğunu söyleyin. Sadece ülke sınırları içinde değil dışında da selam vereceği konuşabileceği insanlar olması dil öğrenmeyi teşvik eder. Bu nedenle teknolojiden yararlanmasına izin verin. Birlikte İngilizce kitap okuyun. Okuduklarınızla ya da kitap içinde yer alan görsellerle ilgili yüksek düşünme becerilerini geliştirecek sorular sorun. ‘Bu resim sana ne hissettirdi?’ gibi, hata yapmasına izin verin.” dedi.
Öğrenmede ödülün yararlı olduğunu ancak, ödülün sonuca değil sürece verilmesi gerektiğini belirtti. Sonuca ulaşıncaya kadar çocuğun gösterdiği sabra, izlediği yola, materyal seçimine, yardımlaşmasına vurgu yapmanın daha değerli olduğunu, yabancı dili ikinci bir ders olarak değil de bir beceri, sabır işi olarak görüp süreç gerektirdiğinin de asla unutulmaması gerektiğinin altını çizdi.
Cambridge Sisteminin dünyaca kabul görmüş bir sistem olarak uluslararası olmasının yanı sıra uygulandığı ülkenin kültürüne de adapte olabilen, öğrencilerin tüm yaşamları boyunca ihtiyaç duyacakları ince beceriler kazanmasına yardımcı olan ve öğrenmeyi eğlenceli hale getiren bir sistem olarak öğrencinin öğrenim hayatı dışında iş hayatı ve sonrasında da çok değerli olan işbirliği ve takım çalışmasını özendiren yapısıyla öğrencilere büyük avantajlar sağladığından söz etti.
Yabancı dil öğrenme sürecini hızlandıran unsurlara da değinen Koşar, “Çocuğunuzun kendisine yöneltilen ‘Yabancı dil biliyor musun?’ sorusuna asla bilmiyorum diyerek yanıt vermesine izin vermeyin. “Henüz değil. Öğreniyorum.” diyerek yanıtlamasını isteyin. Kendisine ayna tutmasına, kendisini doğru değerlendirmesine yardımcı olun. ‘Bugünün çıktısı ne? Bugün ne öğrendim?’ sorusuna yanıt vermesini özendirin. Yapabilirsin cümlesini sizlerden sıkça duysun.” önerilerinde bulundu.