Çevre bilincinin oluşmasında eğitimin önemine ve değerine inanan eğitimciler olarak Türkiye’nin geleceğini, insana ve çevre sorunlarına karşı duyarlılık geliştirebilen gençlerin yönlendireceğini biliyoruz. Bu nedenle eğitim – öğretim hedeflerimizin içinde insan sağlığına ve çevre sorunlarına duyarlı genç nesiler yetiştirmek yer alıyor.
Bu amaca hizmet etmek için iki yıl önce TÜRÇEV Türkiye Çevre Eğitim Vakfı Eko Okullar Programı ile Okullarda Orman Programına kayıt olduk. Okulumuzda uygulanan Eko Okullar Programında öğrencilerimizin çevre sorunlarına duyarlı, bu sorunları tanıyan ve çözüm üretebilen bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmayı amaç edindik.
Hazırladığımız eylem planında çöp – atık konusu üzerine ağırlık verdik. “Her atık çöp değildir” ilkesiyle yola çıktık. Yaptığımız tüm çalışmalarda geri dönüşümün önemini vurguladık. İlkokul düzeyinde uygulanan program kapsamında her sınıftan bir öğrenci katılım ile MEV Koleji Eko Timini oluşturduk. Eylem planımız doğrultusunda her sınıf düzeyinde yapılan gezi ve sınıf içi aktivitelerle öğrencilerimizin dikkatini ve ilgisini çevre sorunları ile geri dönüşümün yaşamsal önemi üzerine çekmeye çalıştık. Ağaç inceleme gezileri, geri dönüşüm atölye çalışmaları gerçekleştirdik. Öğrencilerimizin çöplerini ayrıştırarak atması için plastik ve kağıtlar için ayrı ayrı atık kutuları oluşturarak okulumuzun her katına yerleştirdik. Oluşturulan Eko Okul panolarının güncellenmesini öğrencilerimizin sorumluluğuna verdik. Öğrencilerimiz çevre konulu şiir ve hikayeler yazdılar. Yazdıkları eserleri panolarda sergiledik. “Çöp – Atık” konulu Eko Okullar Fotoğraf Sergisine katıldık. 1,2,3 ve 4. sınıflar düzeyinde gerçekleştirdiğimiz bu etkinliklerimizi her yılın sonunda rapor haline getirerek TÜRÇEV yetkililerine ulaştırdık. Öğrencilerimizin bu alanda yürüttüğü tüm çevreci faaliyetler Yeşil Bayrak ödülü ile sonuçlandı.
Yine iki yıldır TÜRÇEV Koordinatörlüğünde yürüttüğümüz ilk yıl “Orman ve Su”, ikinci yıl “Orman ve Enerji” başlığı altında yaptığımız tüm çalışmalarda su kirliliği ve içilebilir su kaynaklarının korunması ile ilgili çalışmalar yaparak öğrencilerimize ağaçlarımızın ve ormanlarımızın geleceğimiz için ne kadar önemli olduğunu vurgulamaya çalıştık. Ağacın ve ağaçların meyvelerinin günlük hayatta kullandığımız birçok ürünün ham maddesi olduğunu, ormanlardan elde edilen enerjilerin neler olduğunu, atık kağıtları geri dönüştürerek kaç ağacı kesilmekten kurtarabileceğimizi öğrenen öğrencilerimize ağaç dikimini yaygınlaştırmak için tüm öğrencilerimize tohumlu kalem armağan edildi. Okullarda orman panosunda öğrencilerimizin yazdığı orman ve ağaç konulu şiirler ve resimler sergilendi.
Yıl içinde yapılan tüm bu çalışmalarımızın somut sonuçları 5 Haziran Dünya Çevre Gününde tüm öğrencilerimizin katıldığı bir törenle paylaşıldı. Plastik şişe kapakları iki tekerlekli sandalyeye dönüşürken, yıl içinde topladığımız ve geri dönüşüme gönderdiğimiz kağıtlarda 170 ağacı kesilmekten kurtardı. 200 kg pil toplayarak topraklarımızın zehirlenmesini engelledik.
Öğrencilerimizin öğretmenleri rehberliğinde ve yürüttüğümüz tüm bu çalışmalar Yeşil Bayrak ve Orman Bayrağı ödülü olarak geri döndü. Eko Okullar ve Okullarda Orman Programının yürütücülüğünü 3. sınıf öğretmenimiz Semiha Çekmez yaptı. Okul Koordinatör Müdürü Murat Zorluer de “Bugünün eylemlerinin geleceği şekillendirdiğini bilen öğrenciler yetiştirmek için çaba harcadığımız okulumuzda Eko Okul ve Okullarda Orman Programı ile sadece ifade boyutunda değil eylem boyutunda hayata geçirme uğraşını verdiğimiz çevre çalışmalarında öğrenci katılımını üst seviyeye taşımak birinci önceliğimizdir.Yeşil Bayrak ve Orman Bayağı ödüllerini öğrencilerimiz yıl boyunca yaptıkları faaliyetlerle hak ettiler.” dedi.