Lise Rehberlik Servisimiz, 15 Haziran Salı günü düzenlediği üç ayrı çevrim içi motivasyon seminerlerinde 9, 10, 11 ve 12. sınıf öğrencilerimizle buluştu.
Koordinatör Psikolojik Danışmanımız Nazan Eryürek’in moderatörlüğünde 12. sınıf öğrencilerimizin katılımıyla “Yokuşsuz, Kaygısız, Sorunsuz Bir YKS için Bilinmesi Gerekenler” konulu çevrim içi seminer gerçekleştirildi. Seminerde Anadolu Lisesi Psikolojik Danışmanımız Özlem Kurt, YKS’ye 10 gün kala öğrenci ve velilerimizin süreci nasıl daha verimli geçirecekleri hakkında bilgi verdi. Öğrencilerimizin sınav sırasında odaklanmalarını artırmak ve kaygılarını azaltmak için taktikler veren Kurt, velilerimizin de bu süreçte çocuklarına olumlu destek olmalarının önemini hatırlattı. Aynı zamanda tüm okul idarecilerimizin ve öğretmenlerimizin katıldığı sunumun sonunda öğrencilerimize iyi dilekler iletildi ve onların da duygu ve düşüncelerini anlatmaları için fırsat sunularak güzel bir paylaşım toplantısı gerçekleştirildi.
Aynı gün düzenlenen -“YKS Yolculuğu Başlarken Verimli Ders Çalışma” konulu çevrim içi seminere Anadolu ve Fen Lisesi 11. sınıf öğrencilerimiz katıldı. Önümüzdeki yıl sınavına girecek olan öğrencilerimize YKS’nin soru ve ders dağılımı ile süresi gibi teknik bilgiler aktarıldı. Bunun yanı sıra 6 adımda TYT ve AYT sınavlarına nasıl ön hazırlık yapılır? Çalışmaya nereden başlamalı? Ders programım nasıl olmalı? gibi öğrencilerimizin sıkça sorduğu sorular yanıtlandı. Verimli çalışmanın temellerinden olan kaynak seçimi ile ilgili hem çevrim içi hem de basılı kaynaklara ulaşma yolları gösterildi.
Günün üçüncü ve son seminerinde Anadolu Lisesi Psikolojik Danışmanımız Nesli Erdoğan tarafından 9 ve 10. sınıf öğrencilerimizin katılımıyla çevrim içi gerçekleşen “Öğrenme Sitillerine Göre Ders Çalışma Programı Hazırlama Yöntemleri” konulu sunumda ise okul dersleri ile TYT hazırlığını eş zamanlı yürütmenin önemi üzerinde duruldu. YKS’nin genel özellikleri, süresi, soru dağılımı gibi konularda öğrencilerimiz bilgilendirildi. 6 adımda TYT hazırlığının anlatıldığı sunumda çevrim içi ve basılı kaynaklara ulaşmanın, deneme çözmenin, kazanımların ve programlı çalışmanın önemine vurgu yapıldı.