1. sınıf öğrencilerimiz, tüm yaşamları ve eğitim hayatları boyunca ihtiyaç duyacakları eleştirel ve yaratıcı düşünme becerisini geliştirmelerine önemli katkı sağlayacak “Çocuklar için Felsefe – P4C” atölyesinin etkin bir parçası oldular.
Çevrim içi derslerde öğrencilerimize, sınıf öğretmenleri tarafından”Arkadaşım Robo” kitabı okundu. Okunan metin üzerine öğretmenlerimizin doğru ve yerinde sorular sorarak yönlendirdiği atölye çalışması, çevrim içi sınıflarımızı soruşturan topluluğuna dönüştürdü. Hayal güçlerini de olumlu etkileyen bu çalışma sonrasında öğrencilerimiz, dinledikleri ve üzerine düşüncelerini paylaştıkları kitaptan ilham alarak geri dönüşüm malzemeleri kullanarak kendi robotlarını tasarladılar. Atölye çalışmasının somut ürünü olan robotlarını da bizlerin beğenisine sundular.
Eğitim öğretim süreci boyunca sıklıkla uygulanacak P4C atölyeleri, öğrencilerimizin bağımsız düşünebilme, dil, konuşma ve tartışma becerilerinin gelişmesine de büyük katkı sağlayacak.
Bu uygulamalarla çocuklarımız desteklendikleri, eşit görüldükleri, görüşlerine kıymet verilen bir ortamda özgürce soru sorabilecek, sessiz öğrencilerimizin katılımı teşvik edilerek, arkadaşlarının konuşma sürelerini ihlal etmemeyi de öğrenecekler. Toplumumuzda birbirini saygıyla, yargılamadan dinleme konusundaki eksikliklerimizi giderme konusunda “Ağaç yaşken eğilir” atasözünü hayata geçiren 1. sınıf zümre öğretmenlerimize teşekkürlerimizle.