30 Nisan 2019
Haberler
“Dikkat Eksikliğini Nasıl Tanımlarız? Nasıl Baş Ederiz?”

“Dikkat Eksikliğini Nasıl Tanımlarız? Nasıl Baş Ederiz?”

Rehberlik Servisi tarafından düzenlediği veli bilgilendirme seminerleri kapsamında “Dikkat Eksikliğini Nasıl Tanımlarız? Nasıl Baş Ederiz?” konulu sunum düzenlendi. İlkokul Rehberlik Öğretmeni Zeynep Yersel tarafından verilen sunumda dikkat eksiliği ile dikkat dağınıklığı ya da bir diğer adıyla odaklanma sorunu aynı kavramlar olup olmadığı ele alındı. Dikkat dağınıklığının öğrenilmiş bir davranış problemi olabilirken dikkat eksikliği tıbbi bir tanı altında birleştirilmiş dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğunun alt bozukluklarından biri olabileceği vurgulandı. Yersel, “Hiperaktivite tıbbi tanı ise tıbbi bir tedavi gereklidir. Yapılması gereken uzman bir çocuk psikiyatristinden doğru yardımı almak olmalıdır. Yalnızca ilaçlar ile bu durum değişebilir mi? Maalesef hayır. Nedeni ise öğrenilmiş davranış biçimleridir. Farmakolojik tedavinin yanında hiperaktivitesi ya da dikkat eksiliği tanısı alan her birey için doğru davranış düzenleme yolları aranmalıdır. Tamamen kişiye özel bir ders çalışma modeli, kişiye özel psiko-sosyal uyum  becerileri geliştirmeye yönelik davranış değiştirmeye gidilmelidir.”dedi. Sunum sonrasında velilerimizden gelen sorulara yanıt veren Zeynep Yersel’e teşekkür belgesini Koordinatör Rehber Öğretmen Nazan Eryürek verdi. Yersel, aynı gün hizmet içi eğitim seminerleri kapsamında öğretmenlerimize de “Dikkat Eksikliği” semineri verdi.



Etiketler